Opiszę trochę o firmie shou.pl. Sam nie posiadam wykupionego konta na ich serwerze, ale posłużę się danymi od mojego znajomego, który używa shou.pl.

Zacznę od strony technicznej czyli strony. Więc od razu co mnie przybiło to to że nie mogę zamówić serwera klikając na przycisk zamawiam. To jest poważny problem, bo tracę w tym momencie klientów, którym nie będzie się chciało napisać do nich maila lecz wybiorą inną firmę. Na stronie brak jakichkolwiek informacji w dziale: Ceny, Pomoc techniczna oraz całkowity brak strony przypomnij hasło chociaż link takowy znajduje się pod formularzem do logowania. Na górnym pasku mamy shou.pl » strona główna jednak gdy przejdziemy na podstronę np. do oferty napis pozostaje ten sam. Nad działaniem mogli by trochę popracować.

W ofercie hostingów nie jest lepiej. mamy do wyboru: reseller sprzedawaj konta, seo dla pozycjonera i serwery przestrzeń dla Ciebie. Jednak wszystkie te podstrony mają przekierowanie na stronę z ofertą.

Oferta jest bardzo uboga mamy do wyboru jedynie cztery pakiety hostingowe. Wysłałem zapytanie o możliwość wykupienia niestandardowego pakietu. Jednak odpowiedzi na razie nie widać chociaż minęło 24 godziny od wysłania maila, dlatego wpis tak późno się pojawia.

Wysyłając mail udowodniłem to, że support jest do kitu. Jeśli maila nie dostajemy w ciagu jednego dnia to chyba firma jest bardzo nie poważna. Ktoś kto chce utrzymać usługi na wysokiej jakości musi dbać o klientów, czyli musi odpowiadać na pytania potencjalnych klientów oraz samych klientów.

Wracając do oferty, brak jakiejkolwiek informacji nt. dodatkowego transferu, dodatkowych baz sql czy powierzchni. Przez to rozumiem, że jeśli skończy mi się transfer w danym miesiącu moja strona zostaje zablokowana i nie działa, aż do początku następnego miesiąca.

Chciałem się również zapytać o kilka innych rzeczy jak:
– czy jest php5 ?
– czy można mieć bazy Postgre sql ?
– czy jest registers globals
– czy jest wildcard

Zastanawiają mnie kilka innych rzeczy.

– czemu na allegro jest 4 GB ram a na stronie że 3GB ile jest tak naprawdę ?
– czemu na allegro pisze że serwery są w Gdańsku, a na stronie że w Warszawie ?
– jaki jest uptime tego serwera ?

Na stronie brak większych konkretów. Dane firmy są, nie jest to firma krzak, ale jakość supportu wskazuje na to, że właściciele nie poświęcają na hosting zbyt dużo czasu. Na stronie nie widzę kontaktu telefonicznego, chyba specjalnie aby czasu nie tracili.

Z tego co wiem na ich serwerach działa Cpanel. Pingi są dobre bo serwery stoją w Polsce tylko nadal nie wiem czy Warszawa czy Gdańsk. Z tego co sprawdzałem to mam ping do shou.pl ok. 70 ms dla porównania na proste.pl mam 27 ms.

Opinie na temat tego hostingu są bardzo podzielone, wiele osób uważa że za te pieniądze nie można oferować profesjonalnych usług hostingowych. No i na to wygląda, kontakt bez komentarza to zostawię, strona też nie jest rewelacją raczej jej aktualizacja np. zobaczcie news na stronie głównej z kiedy czy podstrony które nie działają oraz brak możliwości zamówienia konta poprzez formularz na stronie.